RETHINK academy

Design for Care ontwikkelt trainingen en workshops (o.a. Design Thinking/-Sprint 2.0) voor zorgorganisaties.

Note: In de zomer 2020 hebben we al ons materiaal omgebouwd naar een remote versie.

Kennismaken met Rethink

Stap binnen in ons – ONLINE – ontwerplab! Doe zo ervaring op met online tools. Als ook de Agile mindset, Design Thinking, Customer Journeys en ons denkmodel RETHINK. In vier intensieve dagdelen (elk 3 uur; verspreidt over 2 weken) gaan we leren innoveren vanuit de behoefte van eindgebruikers. O.a. brengen we hun vraagstukken online in beeld, ontwerpen een klantreis en leren Design Thinking toepassen door minimaal 1 oplossingsrichting te ontwikkelen.

Bekijk de kennismaken met RETHINK inhoud

Creatief denken

Menig lastig vraagstuk is al van alle kanten bekeken en bediscussieerd. We kennen elkaars standpunten maar het blijft een terugkerend probleem. Wat doe je dan? Neem je vraagstuk mee en wij gaan er samen mee aan de slag. Brengen zo extra denkkracht in en benaderen het eens anders deze keer. Met als resultaat vernieuwde oplossingsrichtingen en technieken voor creatief denken.

Bekijk de creatief denken inhoud

Maak een zijsprong

Op verzoek hebben wij ‘Maak een zijsprong’ ontwikkeld om zorgprofessionals kennis te laten maken met onze werkwijze. Mensen ervaren de beginselen van ‘anders te leren denken’, met creativiteit problemen oplossen en dat gekoppeld aan de wereld van Design Thinking, in combinatie met onze werkwijze RETHINK. Wij hebben deze workshop concept verdiept en verbreedt en aangepast, passend bij jouw vraag.

Bekijk de Maak een zijsprong inhoud

Contextmapping

Inleven in het vraagstuk van de doelgroep(en) gaat alleen door je 101% in te leven in hun leefwereld. Denk hierbij aan observeren, dagboekjes, fotokaarten, post-it met vragen, etc. Je zult verbaast staan welke diepgaande inzichten je zo op doet. Aannames vooraf verdwijnen als sneeuw voor de zon. En ruil je in voor werkelijke, en latente, cliëntbehoeftes. Maar ook verlangens die de doelgroep heeft over toekomstige producten dan wel dienstverlening. Binnen 2 dagdelen worden je onderzoeksvaardigheden vergroot.

Bekijk de contextmapping inhoud

Persona & customer journey

Een belangrijk onderdeel binnen onze Rethink werkwijze is het maken van persona’s en cliëntreizen (customer journeys). Nadat je bekend bent met de doelgroep(en) wordt dit visueel vastgelegd in persona. Daarmee wordt het huidige proces in beeld gebracht die cliënten af leggen, bijvoorbeeld als ze in-zorg worden genomen. Tevens worden alle contact momenten (touchpoints) in kaart gebracht. En ook de verbeterpunten die met de persona’s worden besproken. Training kan gegeven worden als kennismaking (2 dagdelen) of aan de hand van vraagstuk (6 dagdelen)

Bekijk de persona en customer journey inhoud

Design Sprint 2.0

Design Sprint (100% ONLINE)  is een stap-voor-stap proces die het (innovatie)team helpt om een complex vraagstuk in een week op te lossen. Kan dat wel? Zekers, door de unieke opzet weet je na die week of de oplossing het waard is om meer tijd, geld en mensen op in te zetten. Design Sprints zijn perfect voor vraagstukken die een groot (afbreuk)risico hebben, hoge tijdsdruk kennen of eerder al zijn vastgelopen.

Onze facilitator helpt het sprintteam, max 7 deelnemers, te blijven focussen en neemt ze mee door alle online/offline activiteiten.

Bekijk de Design Sprint 2.0 inhoud

Innoveren met Agile, Scrum en Design Thinking (basis)

Overal komen deze buzz-woorden langs maar wat kun je hier nu daadwerkelijk mee als zorgmedewerker in o.a. een innovatie-project? Wij nemen je mee in het Agile-gedachtegoed, een ‘groei’mindset, het [RETHINK] framework en natuurlijk Design Thinking.  Leren jou nieuwe vaardigheden die helpen jouw talenten verder te ontwikkelen binnen het innovatie-traject. Laten je voorbeelden zien wat andere hiermee bereikt hebben. En je gaat zelf aan de slag met een leuke casus; op te lossen met Design Thinking principes.

Bekijk de Agile, Scrum en Design Thinking inhoud

Trainers?

Onze trainingen worden gegeven door Robert, Jing en Rieneke!

Interesse?

Laat van je horen via academy@designforcare.nl
Of bel tijdens kantooruren ons officeteam +31 (0)6 3194 2194

Ik snap nu pas de toegevoegde waarde om figuurlijk in iemand zijn schoenen te staan. Zo had ik onze vraag nog nooit bekeken.

(Deelnemer

Customer Journey)

Wij bellen jou.

Laat je contactgegevens achter, dan bellen wij jou zo spoedig mogelijk terug!

4 + 3 =

Of jij belt ons!

Je kunt Jing, onze front office team, elke dag tijdens kantooruren bereiken!

+31 (0)6 45944442
jing@designforcare.nl

Of kom langs!

Design for Care

(bezoekadres)

Maanderpoort 41
6711 AC Ede

Of doe het digitaal!

12 + 13 =

Design for care