Selecteer een pagina

RETHINK academy

Design for Care biedt diverse trainingen op maat om de, service design, skills van het designteam te verbeteren. Wat je bij ons leert kun je gelijk inzetten binnen de 4 fases van ons onderzoeks- en ontwerpmodel.

Kennismaken met Rethink

In ons mobiele, op jouw locatie, ontwerp lab nemen we het team mee in ons denkmodel Rethink. In 3 dagdelen helpen we jullie om te gaan vernieuwen vanuit de behoefte van de cliënten en medewerkers. Hun vraagstuk wordt de ontwerpuitdaging. En samen ontwerp je oplossingsrichtingen met impact.

Bekijk de kennismaken met RETHINK inhoud

Creatief denken

Menig lastig vraagstuk is al van alle kanten bekeken en bediscussieerd. We kennen elkaars standpunten maar het blijft een terugkerend probleem. Wat doe je dan? Neem je vraagstuk mee en wij gaan er samen mee aan de slag. Brengen zo extra denkkracht in en benaderen het eens anders deze keer. Met als resultaat vernieuwde oplossingsrichtingen en technieken voor creatief denken.

Bekijk de creatief denken inhoud

Maak een zijsprong

Op verzoek hebben wij ‘Maak een zijsprong’ ontwikkeld om zorgprofessionals kennis te laten maken met onze werkwijze. Mensen ervaren de beginselen van ‘anders te leren denken’, met creativiteit problemen oplossen en dat gekoppeld aan de wereld van Design Thinking, in combinatie met onze werkwijze RETHINK. Wij hebben deze workshop concept verdiept en verbreedt en aangepast, passend bij jou vraag. Bekijk het workshop aanbod
Bekijk de Maak een zijsprong inhoud

Contextmapping

Inleven in het vraagstuk van de doelgroep(en) gaat alleen door je 101% in te leven in hun leefwereld. Denk hierbij aan observeren, dagboekjes, fotokaarten, post-it met vragen, etc. Je zult verbaast staan welke diepgaande inzichten je zo op doet. Aannames vooraf verdwijnen als sneeuw voor de zon. En ruil je in voor werkelijke, en latente, cliëntbehoeftes. Maar ook verlangens die de doelgroep heeft over toekomstige producten dan wel dienstverlening. In 2 dagdelen worden je skills vergroot.

Bekijk de contextmapping inhoud

Persona en customer journey

Een belangrijk onderdeel binnen onze Rethink werkwijze is het maken van personas en cliëntreizen (customer journeys). Nadat je bekend bent met de doelgroep(en) wordt dit visueel vastgelegd in persona. Daarmee wordt het huidige proces in beeld gebracht die cliënten af leggen, bijvoorbeeld als ze in-zorg worden genomen. Tevens worden alle contact momenten (touchpoints) in kaart gebracht. En ook de verbeterpunten die met de personas worden besproken. Training kan gegeven worden als kennismaking (2 dagdelen) of aan de hand van vraagstuk (6 dagdelen)

Bekijk de persona en customer journey inhoud

Service Design Thinking

Het gestructureerd, maar wel visueel, in kaart brengen van het primaire proces van een zorgorganisatie helpt o.a. bij het inrichten van een ECD. In deze training maak je kennis met onze Rethink toolbox die we inzetten tijdens de projecten. En vertellen we over de achtergrond van ons ontwerp-lab.

Bekijk de service design thinking inhoud

Agile, Lean, Scrum , Service- en Design Thinking (basis)

Als je wilt begrijpen wat deze, deels IT-gebaseerde, buzz-words allemaal inhouden, maar vooral voor jou kunnen betekenen, is het raadzaam om deze workshop te gaan volgen. Het Agile gedachtegoed, de mindset, het framework en meerdere methoden hebben wij alvast ‘vertaald’ voor je. Deze basis workshop, inclusief de oefeningen, is 100% gericht op de professionals werkzaam in de zorgsector. We leren jou, in 2 dagdelen, vaardigheden die passen bij een duurzame inzetbaarheid als zorgprofessional. En zo ook zorgorganisaties ondersteunt bij het toekomstvaardig worden als geheel.

Bekijk de Agile, Lean en Design Thinking inhoud

Trainers?

Onze trainingen worden gegeven door Robert, Jing en Pien!

Interesse?

Laat van je horen via academy@designforcare.nl
Of bel tijdens kantooruren ons officeteam
+31 (0)85 4019856

Ik snap nu pas de toegevoegde waarde om figuurlijk in iemand zijn schoenen te staan. Zo had ik onze vraag nog nooit bekeken.

Wij bellen jou.

Laat je contactgegevens achter, dan bellen wij jou zo spoedig mogelijk terug!

5 + 2 =

Of jij belt ons!

Je kunt Susanne, onze front office team, elke dag tijdens kantooruren bereiken!

+31 (0)85 4019856
frontoffice@designforcare.nl

Of kom langs!

Design for Care

Euclideslaan 60
3584 BN Utrecht

Of doe het digitaal!

5 + 6 =

Design for care