blog

Innoveren in deze tijd

door | 9 sep 2020

Voorbeeld van een scherm in Miro (online whiteboard tool)

Misschien niet het eerste waaraan je nu denkt.

Maar blijf je dan doorwerken op de manier zoals je deed voor de corona-crisis? Wij denken van niet. Sterker nog je bent waarschijnlijk al begonnen om pleisters te plakken op jouw (bedrijfs)processen, zet producten in die niet meer 100% voldoen of je levert diensten aan cliënten met veel handmatige acties vanaf maart 2020.

Zou je dit niet snel willen oplossen als management-team of teamleider?

Verlaag je bedrijfskosten

Wij hebben voor jullie zorgorganisatie een werkwijze ontwikkelt die online samenwerken mogelijk maakt. Zo hoeven de zorgmedewerkers niet te reizen en is er geen de kans op corona besmettingen. Dus geen excuses meer om kansen/  knelpunten ‘morgen’ al in kaart te brengen, met praktische ideeën te komen en concrete vervolgacties.

Dit alles levert maximaal werkplezier en tijdswinst op voor alle medewerkers. Plus het verlaagt je bedrijfskosten binnen 3 maanden.

Een ’to-the-point’ toepassing van een Agile mindset gekoppeld aan de pijnpunten van de zorgorganisatie

Hoe gaat dit in z’n werk?

In de maanden juli-aug hebben wij alvast virtuele werkruimtes ontwikkeld binnen Miro. Miro is een interactieve, online, whiteboard tool wat we combineren met Zoom of Microsoft Teams.

Elke werkruimte is ingericht om een bepaald thema op te pakken. Als voorbeeld nemen we hier het thema ‘innoveren ondanks corona’. In een 3-tal online sessies (van elk 2,5 uur) onderzoeken we met jullie waar nú de grootste kansen/knelpunten liggen (die bijv. door tijd gebrek of menskracht blijven doorsudderen). Aansluitend bedenken we ideeën die op korte termijn, max 2 maanden, realiseerbaar zijn. Daarmee maken we een visuele roadmap voor de komende 3 maanden.

Inhoud online sessie : Innoveren ondanks corona

Online sessie 1: Verkennen en Kaderen

Door onze online opdrachten krijgen jullie de knelpunten en kansen scherp(er) in beeld. Want waar loop je momenteel tegenaan als medewerker of als team en/of als afdeling? Wat kost dit aan tijd, geld of verpest jouw dagelijks werkplezier? Binnen de opgestelde kaders komen we tot een cluster van knelpunten, een ‘long-list’ en bijbehorende kansen.

Online sessie 2: Ideeën genereren en prioriteren

In deze sessie verdelen we de knelpunten over 3-tal kolommen; op te lossen in 1, 2 of 3 maanden. Aansluitend stellen we voor elke kolom een top-5 (met dot-voting) op en starten daarna met het bedenken van ideeën voor de komende 2 maanden.

Online sessie 3: Opstellen roadmap en acties vaststellen

Vertalen wij alles in concrete acties en komen tot een landkaart waarop (a) jullie route staat als (b) de te nemen stappen. Onze prioriteiten matrix helpt jullie om te bepalen waar de kortetermijnwinst valt te score. Als laatste geven we jullie inzicht in de beginselen van Agile werken om wendbaarder te gaan samenwerken in deze periode. Want voor ellenlange projecten en vergaderingen is geen tijd meer, toch?

Na afloop van de online sessies kunnen jullie toegang houden tot onze online werkomgeving. Over de wijze waarop maken we met elkaar nadere afspraken.

In huis en toch online

Dit traject -Innoveren in deze tijd- bieden we alleen aan voor zorgorganisaties intern en niet als open inschrijving.

Tijdens de online intake, met behulp van Miro, onderzoeken we eerst wat jullie vraagstuk is en hoe wij jullie daarmee kunnen helpen. (Voordat we daadwerkelijk starten voorzien wij jullie van onze technische checklist en doen ook de volledige technische ondersteuning gedurende deze sessies.)

Meer weten over de mogelijkheden? Plan dan een vrijblijvende, digitale, kennismakingssessie met ons in.

 

Eerst kennismaken met online samenwerken?

Hiervoor bieden we een workshop – innovatie ondanks corona (basics) – aan van 1 dagdeel en laten jullie online kennismaken hiermee en oefenen met deze vernieuwde werkwijze in corona-tijd. 

Contactpersonen

Robert Rietveld is te bereiken op +31 6 31 94 21 94 of via email robert@designforcare.nl 

Wij bellen jou.

Laat je contactgegevens achter, dan bellen wij jou zo spoedig mogelijk terug!

8 + 10 =

Of jij belt ons!

Je kunt Minke Thieme, onze VA, elke werkdag tijdens kantooruren bereiken!

+31 (0)6 2044 9786
minke@regelkanjers.nl

Of kom langs!

Design for Care

(bezoekadres)

Maanderpoort 41
6711 AC Ede

Of doe het digitaal!

8 + 15 =

Design for care